No Comments

st1. Емоційний термометр. Відчуйте, які саме емоції викликає у Вас ситуація. Чи виникає страх, гнів, образа тощо. Та оцініть їхню інтенсивність за 10-ти бальною шкалою.

2. Вимикач емоцій. Зробіть вольове зусилля та на певний час вимкніть емоції, відсуньте їх в сторону. Адже емоції здатні викривляти сприйняття та спонукають до примітивних реакцій. Управляти ситуацією можна лише вимкнувши емоції. Аналіз підвищує ефективність наших дій.

3. Погляд зі сторони. Спробуйте поглянути на проблему як сторонній глядач. Що Ви думаєте про дійових осіб? Про причини виникнення ситуації? Які можливі виходи з неї Ви помітили?

4. Привіт з минулого. Поміркуйте, кого з минулого Вам нагадують дійові особи із наявної ситуації? Чи траплялася схожа ситуація з Вами у минулому? Це дозволить очистити вирішення актуальної ситуації від емоційних домішок минулого досвіду.

4. Точка сприйняття. Спробуйте відкинути оцінки типу “Погане”, “Негативно”, “Не справедливо”. Це дозволить поглянути на ситуацію із різних точок, збільшуючи кут огляду та можливості побачити в ній дещо цінне.

5. Рецепт створення. Наявний стан речей створений Вашим ставленням до себе/оточуючих, поведінкою, емоціями тощо. Важливо відверто та щиро виявити в собі риси та особливості, які викликали виникнення такої ситуації. Та трансформувати їх відповідно до бажаного результату.

6. Збитки та компенсації. У кожної ситуації є 2 сторони. Складіть список “+” та “-” такого стану Ваших справ. Чим шкодить Вам ситуація? Які вигоди Ви отримуєте із такого розвитку подій?

7. Потенціал для Вашого зростання. Кожна проблема містить можливість для розвитку людини. Це випробування, проходження крізь яке виявляє такі здібності та вміння, про які Ви навіть не здогадувалися. Запитайте себе: чого має навчити ця ситуація? Які нові знання про себе та світ у мене з’явилися? Як можна використати отриманий досвід?

© Катерина Когут, 2016

Залишити відповідь

Индекс цитирования.